19 apr Wikström & Partners söker administrativ assistent
Denna tjänst är tillsatt.
Wikström & Partners är en modern affärsinriktad advokatbyrå med fokus på digitalisering, innovation och dataskydd. Vi sitter i ljusa, vackra lokaler på Kornhalmstorg i Gamla Stan, ett stenkast ifrån den nya guldbron. I sommar går vår administrativa assistent på föräldraledighet och vi letar nu efter dig som vill axla ansvaret i hennes ställe. Tjänsten är ett föräldravikariat under 12 månader med start i juni/juli med chans till förlängning.
Vem vi söker?
Som person är du serviceinriktad, strukturerad och har ett förtroendeskapande arbetssätt. Du har förmåga att driva ditt eget arbete och kan på egen hand se möjliga förbättringsåtgärder och kan hantera många arbetsuppgifter parallellt. Vidare behöver du ha ett väl utvecklat språk i tal och skrift, med mycket goda kunskaper i svenska och engelska. Arbetet är till stor del datorbaserat varför du behöver behärska de vanligaste standardprogramvarorna i Microsoft Office.
Det är också meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i verksamhetssystem med till exempel fakturering, men det är inget krav.
Arbetsuppgifter:
I första hand behöver vi hjälp med:
- Praktiska kontorsgöromål för en arbetsplats med 8-10 jurister
- Ekonomiska arbetsuppgifter (t.ex. fakturerahantering, leverantör- och kundfakturor samt ekonomisk uppföljning)
- Systemadministration
- Kontorsinköp och löpande underhåll av kontoret
- Kontakt med leverantörer
- Delta i arbetet med intern och extern kommunikation
- Planering och genomförande av sociala aktiviteter
- Korrekturläsning
Även andra administrativa arbetsuppgifter som att biträda advokatbyråns jurister som personlig assistent förekommer.
Övrigt
Tjänsten är ett vikariat på heltid på ett år med chans till förlängning och tänkt att påbörjas senast 1 juli 2021. Intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår nuvarande administratör Elin Hansson, via mejl elin@wikstrompartners.se eller på 070-148 50 60.